Saturday, December 10, 2011

Gerhana Bulan,10 Disember 2011

Salam utk semua,

Bercerita tentang fenomena gerhana bulan, tadi aku sempat menyaksikan kejadian yang menunjukkan kebesaran Allah s.w.t. Subhanallah, Allahuakbar…Tidak terkata dengan kebesaranNya. Aku start tengok perkembangan fenomena ini bermula dari pukul 8.00 malam, sehingga la tertutup sepenuhnyer bulan tu tadi. Macam meriah jer aku rasa bila jiran aku Uncle John n Family (aunty,Jeffson,Jayson n Joevin) bersama-sama aku kat luaq tengok bulan...heheh.. :) ;)..orang lain dok kalut tengok Ombak (ombak rindu) aku dok kalut tengok bulan..hehehe

Yang the best part tu uncle john pun sama-sama bawak kluaq camera dia..mula2 dia guna compact camera jer nk amik gmbaq bulan tu, sekali bila dia tengok balik gambaq kat compact camera sama jer..bulan asyik nampak penuh jerr..dia pun masuk dalam rumah dan keluarkan dslr camera dia tu..Fuuhh ternganga la kejap aku waktu tuu..heheh..untuk makluman uncle john ni wedding photographer yg dok amik gmbaq2 org kawen. Camera2 bapak dslr skali dua dia bwk kluaq..hahah..terbaek la uncle.

Aku start amik gmbaq bermula pada pukul 8.00 mlm tadi. Pastu masuk rumah balik, then pukul 9 dh mula nampak gerhana tu. Sedikit demi sedikit bulan terlindung n tertutup. Aku tunggu sampai la tinggal sikit jer lagi cahaya bulan tu. Pastu masuk rumah sat. Pastu masa aku kluaq balik uncle John cakap last 3 minute dh fully covered. Hehehe..uncle john ni dh jd informer aku lak..heheh..thanks to uncle John.

Ok kat sini aku share gmbaq2 yg sempat di snap masa kejadian sebentar tadi..Ni la gambaq2 sewaktu gerhana bulan 10 Disember 2011, dari pukul 8.00 mlm sehingga pukul 10.15 mlm. Oleh kerana aku dh berdiri lama, kaki pun dh mula nk sakit, so aku x la tunggu sampai abih. Tapi kalau tunggu sampai abih tadi, bleh la tengok bulan yang terlindung tu tadi kembali menyinar dengan terangnya.














Ok, stakat ni la dulu untk entri kali ni, sampai berjumpa lagi..roger n out!!!

No comments: