Sunday, November 6, 2011

Firefly tidak lagi terbang ke Borneo

Bermula pada November 2011 ni, penerbangan Firefly ke Borneo tidak lagi wujud dan diberhentikan. Firefly kini lebih menumpukan penerbangan domestic di semenanjung sahaja. Base dia di Subang Skypark dan tidak lagi beroperasi di KLIA. Berbalik dengan Firefly tidak lagi terbang ke borneo, ni yang aku nak cerita skit ni, pada November ini aku and family akan ke Sabah dengan penerbangan firefly tapi bila aritu masa tv3 siarkan pasai group dari johor yang meluahkan ketidakpuasan hati mereka sebab dah habis banyak duit booking hotel, transport dan sebagainya tiba2 dimaklumkan penerbangan mereka dibatalkan. Wow!!! Gelabah jugak dengaq macam tu..

Ni yang aku pun mula nak gelabah ni,heheh..pastu pada keesokan harinya TV3 skali lagi menyiarkan sambungan kepada isu yang sama dimana group dari johor tu, flight dia digantikan dengan penerbangan MAS. Perghhh memang terbaek la dapat naik MAS tu..heheh..tapi aku still was2 lagi dengan flight ticket aku tu. Tapi hari ini boleh la menghembus nafas lega la jugak sebab dah dapat flight itinerary dari MAS. Fuhhhhhhh!!!lega!!

Tapi bila aku tengok balik, banyak betoi perbezaan pada harga flight ticket yang telah beli dengan yang diganti oleh pihak MAS. Apapun jutaan terima kasih pada MAS..i luv u MAS. Lama x naik MAS tu yang buat aku lagi teruja tu..heheh.

Firefly Flight itinerary n booking cnfirmation

MAS Flight itinerary

Ok kalau tengok harga FF memang banyak beza. Masa tcket FF dibeli dapat 0 (zero) fare so bayar FF package jer (include meal, baggage n tax).

FF punyer ticket total = RM 670 - return -untuk 5 orang
MAS punyer ticket = RM 839 - one way - per person

banyak betoi beza dia aku tengok kat sini. Kalau aku kira untuk 5 orang pulak.

RM 839 x 2 (return)= RM 1678 p/person

RM 1678 x 5 (person) = RM 8390
Total = RM 8390

Terlalu jauh perbezaan harga FF n MAS ni

Beza FF n MAS ialah sebanyak RM 7720

Apapun nanti aku update pasai flight ticket ini lagi lepas aku balik dari Sabah nanti. Ok sampai sini dulu. Sampai berjumpa lagi..!!!!

No comments: