Wednesday, July 20, 2011

Lepak di Taman Laut Pulau Perhentian

Klik SINI untuk entri yang sebelumnya.

Hahaha..td dok manage aku nyerr entri tetiba ada draft yang aku masih dok simpan sikt punya lama dalam posts aku..heheh...rupa2 nyer entri Pulau Perhentian yang tergendala sebelumnya..heheh..gigih aku menaip sebelum nii..rupanyer jadi bahn sejarah jer...heheh..ok la..dah alang2 terjumpa kan..so aku publishkan aje la yer..pasni ada masa, aku sambung lagi sambungan nyerrr.. Back to the STORY...

Masa ni time makan malam kat Pulau Perhentian

Ok kita sambung balik dengan trip yang seterusnya, lepas jer kepenatan seharian berendam di dalam air masin, malam tu time untuk kami semua rest sebab esok nak mulakan perjalanan dengan menaiki bot laju untuk ke Berjaya Redang, Pulau Redang dan seterusnya pulau Lang Tengah. Konon la kan nak rest tapi kalau dah nama pun holiday memang kena memanfaatkan masa yang ada la kan. Malam tu after dinner kami semua rehat2 dulu, lepas makan..memang x larat nak jalan lagi. Mana tak nyer, makanan sodap dah tentu makan bertambah-tambah...heheh..apepun ayaq tangan pakcik man mmg terbaek la..

Jeti depan tempat makan kami.

Posing dulu

Posing di Jeti.

Gigih ranjini berjalan..heheh..Chaiyok!!!

Tangga yang menghubungkan tempat kami dengan Taman Laut Pulau Perhentian

Dah sampai kat jeti Taman Laut Pulau Perhentian

Tengah melepak-lepak ambik angin malam

Tiba2 pakcik man bagi cadangan untuk kami semua pegi melepak dekat tempat bersebelahan tempat kami iaitu kat Taman Laut Pulau Perhentian. Wowwww!!! Memang idea yang bernas..masa ni dah x ingat penat dah..teruja nak ke sebelah sana. Heheh..untuk ke sebelah sana x perlu nak naik bot pun cuma menapak jer.

Aktiviti menapak di dalam gelap dimulakan. Masa ni aku tak bawak kamera tapi member2 aku ada bwk kamera n pakai kamera fon depa. So gambaq kat taman laut memang tak dak kat aku..heheh..Nak ke sana memang gelap, oleh kerana torch light kami x bawak so pakai la torch lite fon, boleh la dari x dak lgsung. Taman Laut Pulau Perhantian dari tempat kami tak la jauh sangat. Jalan sambil sembang2 terus sampai ke tempat untuk kami bersantai malam. Kami kat jeti taman laut hampir 2 jam rasanya..memang best..BEST sebab leh Nampak coral yang sangat besar dkt taman laut tu dan ikan pun banyak bawah jeti tu. Memang terbaek la lepak2 malam kat situ, dengan angin lautnya…Fuhhh!!!best..tapi macam2 mana pun kami balik awai jugak ke tempat kami sebabnya esok kami akan ke Pulau Redang dan Pulau Lang Tengah.

Oleh kerana nak guna tenaga yang banyak keesokan harinya, so kembali la kami ke bilik utk tidur sebab untuk sampai ke Pulau Redang memang agak jauh dari Pulau Perhentian, lebih kurangm 1 ½ jam untuk sampai ke sana dengan menaiki speed boat..hehehe. Apapun kita sambung di entri akan datang. Till then..sampai berjumpa lagi...roger n out!!!

No comments: